İstanbul Klinik Psikolog Rehberi: Öfke Aslında Kötü Bir Duygu mu?
- 17 May
- 1 dakikada okunur
Öfke her zaman yıkıcı ve uzak durulması gereken kötü bir duygu mudur?
İstanbul Klinik Psikolog arayışınızda Şişli ve Nişantaşı bölgesindeki kliniğimizde öfke yönetimi, duygu regülasyonu ve sağlıklı sınır çizme stratejilerini kanıta dayalı psikoterapi ekolleriyle çalışıyoruz; bilgi almak için benimle iletişime geçebilirsiniz.
Toplumda genellikle öfke, tamamen bastırılması ve yok edilmesi gereken olumsuz bir dürtü olarak kabul edilir. Ancak klinik psikoloji literatüründe ve evrimsel psikoloji çalışmalarında öfke, hayatta kalmamızı sağlayan en temel savunma mekanizmalarından biridir. Öfke, sınırlarınızın ihlal edildiğini, haksızlığa uğradığınızı veya güvende olmadığınızı size haber veren içsel bir alarm sistemidir. Sorun öfkenin kendisinde değil, bu duygunun yıkıcı davranışlara (saldırganlık, şiddet veya pasif-agresif tutumlar) dönüşmesindedir.
İşlevsel öfke, ilişkilerinizde kendinizi korumanız ve sağlıklı sınırlar çekebilmeniz için size gereken motivasyonu ve enerjiyi sağlar. İstanbul genelinde yürüttüğümüz klinik seanslarda, danışanlarımızın öfkeyi bastırmak yerine onun altındaki incinmişlik veya haksızlık duygularını anlamalarına ve bu enerjiyi yapıcı bir iletişim diline dönüştürmelerine yardımcı oluyoruz. Öfkenizin size ne anlatmaya çalıştığını fark etmek, zihinsel esnekliğin ve duygusal olgunluğun en önemli adımıdır.




Yorumlar